Frakt och leverans

På TravX förstår vi att våra kunder är hjärtat i vår verksamhet. Vårt mål är att se till att varje kund får en positiv upplevelse hos oss. Vi är mycket stolta över kvaliteten på våra produkter och den servicenivå vi tillhandahåller. För att säkerställa att din shoppingupplevelse hos oss är sömlös, uppmuntrar vi dig att läsa vår leveranspolicy noggrant innan du gör en beställning. Vi tror att transparens är nyckeln till att bygga förtroende hos våra kunder och vi vill se till att du förstår våra leveransvillkor fullt ut.

BEKRÄFTELSE AV BESTÄLLNING OCH LEVERANS

När du har lagt en beställning hos oss får du ett e-postmeddelande som bekräftar din beställning. När din beställning har skickats får du ett e-postmeddelande med en leveransbekräftelse med all nödvändig information om din beställning, inklusive spårningsnummer, budfirma och beräknat leveransdatum. Kontrollera din skräppostmapp om du inte får dessa e-postmeddelanden.

HANDLÄGGNINGSTID OCH LEVERANSPLAN

Vi ber dig vänligen att ge oss 1-3 arbetsdagar för att behandla din beställning innan den kan skickas. Det är viktigt att notera att denna behandlingstid är skild från leveranstiden. Den totala tid du behöver för att ta emot din beställning är därför behandlingstiden plus leveranstiden.

Observera också att vi endast skickar beställningar på arbetsdagar (måndag till fredag). Beställningar som görs på helger eller helgdagar kommer att behandlas nästa arbetsdag.

KURIRPARTNERS OCH SPÅRNING

När du gör en beställning hos TravX samarbetar vi med pålitliga kurirföretag för att se till att din beställning levereras till dig i tid och i gott skick. När din beställning har skickats kommer vi att skicka dig en leveransbekräftelse via e-post som innehåller en länk för att spåra din beställning. Du kan använda den här länken för att spåra leveransen av ditt paket. Observera att leveranstiden i e-postmeddelandet är en uppskattning och kan variera beroende på var du befinner dig och kurirens tillgänglighet. Det är också viktigt att komma ihåg att det kan ta 1-4 dagar innan spårningsinformationen visas på kurirens webbplats.

Även om TravX arbetar med pålitliga kurirföretag för att säkerställa en säker och snabb leverans av ditt paket, kan vi inte garantera leverans inom en viss tidsram. I händelse av leveransförseningar eller problem kommer TravX att arbeta med dig för att lösa problemet så snabbt som möjligt. TravX är dock inte ansvarigt för eventuella förseningar eller problem under leveransprocessen.

UNDERSKRIFTER OCH PAKETUTLÄMNING

Vissa av våra kurirpartners kräver en underskrift vid leverans. Om så är fallet kommer kuriren inte att lämna paketet till dig utan en underskrift från någon på leveransadressen. Om ingen är tillgänglig för att kvittera ut paketet kan kuriren lämna paketet på en närliggande plats eller försöka leverera det igen vid ett senare tillfälle. Observera att TravX inte ansvarar för problem som kan uppstå till följd av kurirers beslut att lämna paket utan mottagare.

Om du vet att du inte kommer att vara tillgänglig för att ta emot paketet när det anländer kan du kanske ordna så att någon annan kvitterar ut det. Du kan också kontakta budfirman direkt för att göra alternativa leveransarrangemang. Det är viktigt att notera att när paketet har levererats och kvitterats är TravX inte längre ansvarigt för paketet eller eventuella problem som kan uppstå.

Observera att vi inte kan garantera lördagsleverans även om din försändelse uppgraderas till express.

SKADOR ORSAKADE AV BUDTJÄNSTER

På TravX ser vi till att alla våra produkter är av högsta kvalitet och väl förpackade för att förhindra skador under transporten. Ibland kan dock paket skadas på grund av budfirmans hantering.

Om du får ett paket som verkar skadat rekommenderar vi att du tar bilder av förpackningen och kontaktar budfirman så snart som möjligt för att rapportera problemet. Skicka även samma bilder till oss på se@travxstore.com så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.

Observera att skador som orsakats av budfirman inte täcks av vår återbetalningspolicy. Vi utför noggranna kvalitetskontroller av alla varor före leverans och alla varor är mycket säkert förpackade och bubbelförpackade. Vi kan dock inte kontrollera hur kuriren hanterar paketet när det lämnar våra anläggningar.

Vi uppskattar din förståelse i denna fråga och vi kommer att göra allt vi kan för att hjälpa dig att lösa problem med skadade paket.

OFULLSTÄNDIGA/FELAKTIGA BESTÄLLNINGAR

Om ditt paket innehåller saknade eller ofullständiga artiklar, vänligen kontakta oss på se@travxstore.com inom 48 timmar efter mottagandet av paketet med ditt beställningsnummer och information om de saknade eller ofullständiga artiklarna. Beroende på inventering och lager kan vi skicka produkter separat. I så fall kommer du att få en separat leveransbekräftelse med spårningsnummer för varje paket. Vi betalar fraktkostnaderna för saknade eller ofullständiga varor. Om vi inte kan tillhandahålla en ersättningsvara återbetalar vi den saknade eller ofullständiga varan.

ORDERÄNDRINGAR OCH KORREKT LEVERANSINFORMATION

Det är kundens ansvar att se till att leveransuppgifterna är korrekta och fullständiga vid tidpunkten för utcheckningen. Ofullständiga eller felaktiga leveransuppgifter kan leda till försenad behandling eller annullering av beställningen. För adressproblem som upptäcks av systemet skickar vår kundtjänst ett e-postmeddelande för att verifiera dina leveransuppgifter inom 3 arbetsdagar efter att du har lagt din beställning. Om vi inte får något svar inom denna tid förbehåller vi oss rätten att annullera din beställning.

Om du upptäcker ett fel i dina leveransuppgifter, vänligen mejla oss på se@travxstore.com inom 24 timmar efter att du har lagt din beställning. Vi kommer att göra vårt bästa för att göra eventuella ändringar, men vi kan inte garantera att vi kommer att kunna göra några ändringar efter denna tid.

FÖRSENAD LEVERANS

På TravX förstår vi att det är viktigt för dig att få din beställning i tid och vi strävar efter att skicka alla beställningar så snart som möjligt. Observera dock att leveransförseningar i vissa fall kan uppstå på grund av omständigheter utanför vår kontroll.

Till exempel kan kurirpartners drabbas av oväntade förseningar eller problem under transporten, t.ex. svåra väderförhållanden eller transporthaverier. I sådana fall kommer vi att göra vårt bästa för att samarbeta med kuriren för att se till att ditt paket levereras så snart som möjligt.

Dessutom kan det finnas oförutsedda omständigheter som försenar behandlingen eller leveransen av din beställning, till exempel problem med produkttillgänglighet, adressverifieringsproblem eller förseningar i betalningshanteringen. Vi meddelar dig så snart som möjligt om vi stöter på några problem med din beställning som kan orsaka en försening.

Observera att TravX inte ansvarar för leveransförseningar som orsakas av externa faktorer utanför vår kontroll, och vi kan inte garantera det exakta leveransdatumet. Vi kommer dock alltid att göra vårt bästa för att hålla dig informerad om statusen för din beställning och ge all möjlig hjälp för att lösa eventuella problem.

FRI FRAKT

Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar.

För internationella beställningar, observera att ytterligare skatter, tullar och avgifter kan tillkomma vid leverans. Dessa avgifter är mottagarens ansvar och ingår inte i de fraktkostnader som debiteras av TravX. Kontakta ditt lokala tullkontor för mer information om eventuella avgifter innan du gör din beställning.

INTERNATIONELL FÖRSÄNDELSE

TravX erbjuder internationell frakt till de flesta länder där paket skickas DDU (tullar och skatter obetalda). Detta innebär att kunden som mottagare är ansvarig för att betala alla inkommande tullar, skatter och tullavgifter. I tabellen nedan finns en lista över kurirpartners, beräknade leveranstider och spårningslänkar för ditt land.

LAND LEVERANS
Sweden 3-7 Arbetsdagar

 

Observera att internationella försändelser kan ta längre tid än inrikes försändelser och att spårningsinformation på kurirwebbplatser kan ta 1-4 dagar att spåra. TravX ansvarar inte för tullavgifter, importtullar eller skatter, och vi ansvarar inte heller för förlorade eller stulna paket under internationell frakt.


Tullen kan ibland kvarhålla paket för inspektion, vilket orsakar förseningar i leveransen. Vi rekommenderar kunder att kontrollera med sitt lokala tullkontor om ytterligare avgifter eller inspektioner gäller för deras beställning.

Om tullen kvarhåller ett paket kan det vara kundens ansvar att tillhandahålla nödvändig dokumentation eller information för att frigöra paketet. TravX ansvarar inte för eventuella förseningar eller extra avgifter till följd av att tullen kvarhåller ett paket.

FÖRLORADE ELLER STULNA PAKET

Vi förstår att det kan vara frustrerande att hantera borttappade eller stulna paket under leveransprocessen. När vi väl har överlämnat paketet till våra kurirpartners har vi dock ingen kontroll över detta. Om ditt paket försvinner eller blir stulet ber vi dig kontakta oss på se@travxstore.com så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.

Om ditt paket har försvunnit eller blivit stulet rekommenderar vi att du kontaktar budfirman direkt för att göra en reklamation. De flesta budfirmor har ett reklamationsförfarande för förlorade eller stulna paket och kan behöva ytterligare information från dig för att slutföra förfarandet. Vi kommer också att kontakta budfirman för din räkning för att följa upp reklamationen och ge uppdateringar.

Observera att TravX inte ansvarar för förlorade eller stulna paket under leveransprocessen, och dessa ligger utanför vår återbetalningspolicy. Vi kommer dock att göra allt vi kan för att hjälpa dig att lösa problemet. Om paketet inte hittas eller levereras kan vi erbjuda ett ersättningspaket beroende på situationen.

I vissa fall kan budfirman hitta paketet och leverera det till dig. Om paketet inte hittas rekommenderar vi dock att du gör en polisanmälan.

ÅTERBETALNINGAR

Vi förstår att du ibland kan behöva returnera en vara som du köpt från TravX, och vi vill göra denna process så enkel som möjligt för dig. Observera att när du returnerar en vara är kunden ansvarig för kostnaden för att returnera varan till oss.

För att påbörja returprocessen, läs vår returpolicy som beskriver de villkor under vilka vi accepterar returer. Du hittar vår returpolicy på vår webbplats under returpolicy. Läs policyn noggrant för att säkerställa att din retur uppfyller de nödvändiga villkoren.

Om du har några frågor eller kommentarer om returprocessen, tveka inte att kontakta vår kundtjänst på se@travxstore.com. Vi är här för att hjälpa dig och hjälper dig gärna med alla frågor du kan ha om returprocessen.

ANNULLERING OCH VÄGRAN

TravX förbehåller sig rätten att avbryta och neka alla beställningar som görs på vår webbplats. Vi kan, efter eget gottfinnande, begränsa eller avbryta köpta kvantiteter per person, per hushåll eller per beställning. I händelse av att vi ändrar eller annullerar en beställning kommer vi att försöka meddela dig genom att kontakta den e-postadress du angav när du gjorde beställningen. Vi förbehåller oss rätten att neka eller annullera beställningar om vi misstänker att de är bedrägliga, obehöriga, olagliga eller i strid med dessa användarvillkor.

Om vi, efter eget gottfinnande, annullerar en beställning som inte har begärts av kunden, kommer vi att utfärda en återbetalning på plats. Observera att behandlingen av återbetalningar kan ta 3-5 arbetsdagar beroende på din bank eller ditt kreditkortsföretag. Vi ber om ursäkt för eventuella olägenheter som detta kan orsaka.

ÄNDRINGAR I LEVERANSPOLICY

TravX förbehåller sig rätten att ändra eller uppdatera dessa leveransvillkor när som helst utan föregående meddelande. Det är kundens ansvar att granska den senaste versionen av leveranspolicyn innan ett köp görs och våra produkter används.

Genom att köpa och fortsätta använda TravX produkter anger kunderna sitt samtycke till denna leveranspolicy, inklusive eventuella ändringar som görs i den.

Vi uppmuntrar våra kunder att granska denna policy regelbundet för att vara medvetna om eventuella ändringar eller uppdateringar som kan påverka deras beställningar. Om du har några frågor eller kommentarer om vår leveranspolicy, tveka inte att kontakta oss.